O nas

Nadejszła wiekopomna chwila. Po 2 latach na blogspocie przechodzimy na własną domenę. Ten blog zostanie wkrótce zamknięty. Nie będzie już aktualizacji. Koniec. Od teraz zapraszam na


wtorek, 26 marca 2013

Po bawarsku, po reńsku, po indyjsku i z tuńczykiem, czyli Telepizza

Telepizza co jakiś czas wprowadza nowe smaki. Czyham na tę okazję, bo choć nie zawsze mi nowe pizze smakują bez zastrzeżeń, to często mogę się cieszyć ciekawym smakiem.

Teraz w ofercie pojawiły się dwie nowe pizze - Bawarska i Reńska. Nie chciało nam się obiadu gotować, więc złapałem za telefon i skorzystałem z promocji 2za1. Sos gratis. Za 5 zł domówiliśmy jeszcze mała pizzę dla najmłodszej córki z szynką i serem. Do tej pizzy dostaliśmy gratis wafelka Grześki.


Jak zwykle zamówiliśmy dwie największe (Max), 4 różne połówki.
Na pierwszy ogień poszła Indyjska/Tonno.



Indyjska: kurczak, ananas, cebula. Sos curry i śmietanowy. Łagodna i aromatyczna pizza. Kurczak doprawiony delikatnie, ananas słodki i soczysty, cebula leciutko łamała ananasa. Pomieszanie sosów na tej połówce to dobry pomysł - curry jest wyczuwalne w zapachu i w smaku, ale nie dominuje. Miłośnicy currywurst mogą się poczuć zawiedzeni. Śmietana łagodzi w znacznym stopniu intensywność curry i sprawia, że cała połówka ma posmak świeży i egzotyczny. Bardzo dobra, ciekawa w smaku, łagodna pizza.


Tonno: tuńczyk, zielone oliwki, kukurydza. Sos śmietanowy. Pierwszy raz jadłem pizzę z tuńczykiem na sosie innym niż pomidorowy. Ciekawe doświadczenie. Tuńczyka jest sporo, w dużych kawałkach. Oliwki cięte grube, wyraźnie wyczuwalne w smaku. Kukurydza - słodka i soczysta. Sos - łagodny. Pizza ciekawa w smaku, łagodna, ale moim zdaniem przydałby się tutaj wyrazisty akcent - słony lub ostry. Choćby posypanie całości kolorowym pieprzem albo wędzoną ostrą papryką. Dla zwolenników łagodności będzie OK, mnie czegoś zabrakło. Smaczna, ale ciągle czułem niedosyt - nie w żołądku, tylko na języku. Dziwne, bo wydawało mi się, że oliwki zagłuszą kukurydzę. O - już wiem. To kukurydzy jest tutaj za dużo. Zagłuszała smak innych składników, a to tuńczyk powinien byc tutaj dominujący.


A potem przyszła pora na gwiazdy wieczoru, czyli nowe, niemieckie pizze.



Bawarska: kiełbasa, cebulka i ogórek konserwowy na sosie śmietanowo - musztardowym. Dla mnie bomba. Kocham takie połączenie, często robię sobie kanapki z kiełbasą, musztardą i ogórkiem. Kiełbasa "sucha", dobrze zapieczona, wyrazista. Ogórek soczysty, cebulka podbija smak. Ale to sos gra pierwsze skrzypce. O ile w Indyjskiej dodatek śmietany sprawił, że curry się nieco rozmyło, o tyle w Bawarskiej musztardę czuć wyraźnie w każdym kęsie. Musztardę, nie sos musztardowo - śmietanowy. Mocny, wyrazisty smak, który świetnie się komponuje z resztą składników. Jestem zdecydowanie na tak. W przeciwieństwie do mojej żony, która z kolei wyżej stawiała jedzone przez nas wcześniej połówki.


Reńska: bekon, wołowina i ogórek na ostrym sosie BBQ. Chyba najlepsza ze wszystkich 4 połówek. Chrupiący na brzegach, lecz soczysty bekon i miękka wołowina doskonale komponowały się z łagodnością ogórka, a sos doskonale uzupełniał smak. Był nie tylko ostry, ale również gdzieś w tle pobrzmiewała charakterystyczna dla BBQ nuta dymnej słodyczy. Rewelacja! Polecam z całego serca.


Sos, który przysługiwał nam gratis do zamówienia - wybrałem pikantny. Okazał się całkiem smaczny, z wyraźnie wyczuwalnym smakiem papryki. Lekko pikantny, nie tak jak BBQ, ale w język szczypał.

Ciasto świetne, cienkie i sprężyste, brzegi wypieczone, żadnych baboli - nie miałem się do czego przyczepić.

Podsumowując: Za całe zamówienie zapłaciliśmy 54,40 zł (49,40 zł + 5 zł).  Pizze nie każdemu pewnie przypadną do gustu, puryści skrzywią się na samą myśl o spróbowaniu czegoś odbiegającego od margherity, ale dla lubiących eksperymentować ze smakiem - jak najbardziej warte polecenia. Mnie smakowało.

Zamawialiśmy w Telepizzy na Paderewskiego 34.

4 komentarze:

  1. Chyba jednak wolę bardziej klasyczne smaki, ale kilka wariacji brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam dokładnie, osobiście dostarczyłem pizzę ;)
    Pozdrawiam, dostawca Telepizzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurde, zostałem namierzony :D Pozdrawiam również :)

      Usuń

Czytaj także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...